An American Crime

Jag har just sett klart på en film på kanal +
Alltså gud vad hemsk den var. Filmen heter An American Crime och är verklighetsbaserad. Jag såg bara halva filmen, slutet då. Måste titta i tidningen sen så jag får se hela. Alltså, det var så hemskt att se, emn ändå bra på ett sätt för då får man reda på hur sjuka människor det finns i denna värld. Att en människa är kapabel att göra något sådant som dem gjorde mot denna flicka. Det är helt otroligt! Jag vet att det finns massor av såna här fall och t.o.m värre. Men att mamman, Gertrude Baniszewski, visar för alla hennes barn att det är okej att göra så mot någon annan är ju ännu hemskare.
Det är Ellen Page som spelar denna misshandlade flickan och mamman spelas av Catherine Keener, det är dem som har huvudrollerna.
Jeremy Sumpter var också med i filmen och alla ni som vet att jag älskar Peter Pan så är det ju pga honom! Har ju en liten crush, hihi! Blev lite glad när jag såg honom faktiskt men trodde inte att han skulle vara en bad boy! Han hade inte så stor roll i filmen men ändå. 
När jag såg alla de hemska sakerna som Sylvia Likens(Ellen Page) blev utsatt för, ja..man börjar fundera på hur bra man egentligen har det och att det är så fruktansvärt att det finns personer som håller på med sånt här!!!! 
En av de värsta sakerna var att killen som var kär i Sylvia gick med på att märkta henne för livet, han ristade in "I'm a prostitute and proud of it!" på hennes mage.
Jag tycker att filmen var bra även fast det var hemskt att se på när dem torterade flickan.

Här är ett filmklipp från en av scenerna.


http://www.youtube.com/watch?v=NQZ8rsBxBg0




Kommentarer
Postat av: Helena

Men usch! gud vad hemskt!

2009-09-02 @ 17:00:25
URL: http://luumastankar.blogg.se/
Postat av: Helena

OCH Ellen Page är ju hon som spelar Juno! :D

2009-09-02 @ 17:01:04
URL: http://luumastankar.blogg.se/

Dela gärna med er av era tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Era tankar:

Trackback
RSS 2.0