Muffinsar klara!

Nu är muffinsarna klara, haha! de blev ju lite roliga till formen men efter lite trixande och fixande så blev de såhär:


haha, erkänn...lite roliga ser de ju ut xD

Här är receptet:

100 gram smör- smält
1 dl mjölk
2 st ägg
0.5 dl farinsocker
5 msk  O'boy pulver
3 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 dl socker

Tillagning:
ugnen på 225grader.

Vispa ägg och sockret, även farinsockret.
Smält smöret och blanda i mjölk.
Blanda alla torra ingredienser.
Blanda i resten och rör om. Häll i muffinssmeten formar. Grädda i ca 10min mitt i ugnen.

Inte så svårt va?:) Min bror godkännde dem iaf!:D

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh! Vilka fina muffins. Blev de goda! Eller hur, jag är jättenöjd över min balkong. Vi hade en jättetrevlig balkoninvigning med klasskompisarna här. Längtar tills du kommer och kan inviga balkongen med mig. Kanske kan dricka vin eller cider eller nån drink. Bara softa! Älskar dig bejbi!

2010-05-05 @ 21:50:50
URL: http://luumastankar.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh vad fina...var säkert smarriga:) Ha det så bra och tack för fina ord!!! Kram

2010-05-05 @ 22:07:29
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Baby Melody

MUUUMS!

Ge miiiig! :D Duktig du är, måste baka snart också, för nu fick jag inspiration!



Ha en trevlig dag sötnos!<3

2010-05-06 @ 01:54:05
URL: http://babymelody.blogg.se/

Dela gärna med er av era tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Era tankar:

Trackback
RSS 2.0